Cristina-Ancuța POCORA

PNL susține o lege a salarizării unitare bazata pe profesionalism și echitate și nu pe calcule meschine electorale

20 September 2015 ·

La ședința Ligii Aleșilor Locali PNL de la Brașov am prezentat și adoptat o rezoluție pe tema legii salarizării unitare, așa cum a rezultat din discuțiile Atelierului dedicat acestui subiect.

Legea salarizării unitare nu este un instrument electoral, așa cum încearcă PSD să îl folosească, nu este un secret care trebuie bine păzit și picurat, “pe surse”, din ședințele PSD ci este o necesitate, un proiect care trebuie amplu dezbătut, cu realism și cu cifrele adevărate pe masă. Fiecărui angajat din sectorul bugetar trebuie să-i fie cunoscută perspectiva, care sunt criteriile după care este evaluat, care este nivelul de salarizare aferent fiecărei trepte. Odată adoptată această lege trebuie să avem certitudinea că va fi pusă în aplicare, în calendarul stabilit și că este corelată cu starea reală a economiei naționale.

-Având în vedere promisiunile premierului Victor Ponta și ale doamnei ministru Rovana Plumb pentru aplicarea unei legi a salarizării unitare și a unor creșteri salariale de 70% pentru personalul bugetar începând cu 2016,
-Luând în considerare majorările salariale aprobate pentru personalul din sistemul sanitar, precum și solicitările din partea celorlalte categorii de bugetari,
-Analizând situația diferențelor de salarizare dintre diferitele clase de bugetare,
– Recunoscând faptul că nu poate fi stabilită o ierarhie între diferitele categorii socio-profesionale și că salarizarea nu trebuie utilizată ca metodă de stimulare electorală,
– Observând lipsa unor consultări transparente din partea Guvernului cu sindicatele, cu societatea civilă și cu partidele politice în ceea ce privește noul proiect de lege pentru reglementarea salarizări unitare,
– Studiind proiectul neoficial al noii legi a salarizării care aduce raportul dintre cel mai mic și cel mai mare salariu la 1 la 18, stabilește salarii de bază în locul coeficienților de ierarhizare din legea din 2010 și crește anvelopa salarială cu aproape 3 miliarde de euro anual, conform estimărilor analiștilor economici,
– Luând act de faptul că prin acordul politic pentru adoptarea Codului fiscal a fost stipulată menținerea deficitului bugetar sub 2% din PIB conform angajamentelor privind obiectivul bugetar pe termen mediu (MTO) din Tratatul privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în UE,

Noi, aleșii locali ai Partidului Național Liberal, solicităm:

– “Desecretizarea” și publicarea integrală a proiectului legii salarizării unitare pentru a fi cunoscută și dezbătută,
– Deschiderea unei ample consultări publice între Guvern-sindicate-partide politice în ceea ce privește proiectul de lege al salarizării unitare astfel încât acesta să întrunească un consens larg în societate,
– Prezentarea calculelor privind impactul bugetar al acestuia, pe ani și prezentarea surselor bugetare.
– Respectarea obiectivului principal al legii salarizării unitare prin reducerea diferențelor de salarizare între cel mai mic și cel mai mare salariu,
– Simplificarea sistemului de salarizare a bugetarilor prin aplicarea unor coeficienți de ierarhizare care să asigure echitate și predictibilitate,
– Stimularea tinerilor competenți pentru a intra și rămâne în rândul personalului bugetar prin oferirea unor salarii de încadrare motivante și a unor modalități de promovare flexibile,
– Acordarea măririlor salariale în mod proporțional către toate categoriile de bugetari pentru a nu mări diferențele între acestea. Parlamentarii PNL vor vota pentru respingerea Ordonanței care mărește salariile demnitarilor și ale aparatului de lucru al Guvernului

P.S. DRAFTUL legii, unul dintre textele care circulă “pe sub mână”

Anexa I Cap I A fp

Anexa I cap I B regl specfunctionarii publici modif-1

Anexa I Cap II A pers contr

Anexa I Cap II B cabinetuldemnitarului

Anexa I Cap II C unitatibugetar

Anexa I Cap II D functiicomune

Anexa I Cap II E unitsportive

Anexa I Cap II F navigatie

Anexa I Cap II G aviatie

Anexa I Cap II H agricultura

Anexa I Cap II I cadastru

Anexa I Cap II J mediu

Anexa I Cap II K sanitar vet

Anexa I cap II L regl specpersonal contractual modif

Anexa I Cap III A1 curtea deconturi

Anexa I Cap III B consconcurentei

Anexa I Cap III C ani Anexa I Cap III D onpcsb

Anexa I Cap III E ORNISS Anexa I Cap IV A demnitalese

Anexa I Cap IV B demnitnumite

Anexa I Cap IV C demnit aleselocale

Anexa I Cap IV D functiiasimilate

Anexa II Cap I A sal bazainvat

Anexa II cap I B reglem spec invatmodif

Anexa II Cap II cercetare

Anexa II Cap III A culte

Anexa II Cap III B C D culte

Anexa II cap III E regl clericalmodif

Anexa III cap I 1 2 SANATATE

Anexa III cap I 3 asistentasociala

Anexa III cap II regl specpersonal sanatate modif

Anexa IV CULTURA AMENDAMENT

Anexa V cap I si II EXTERNE

Anexa V cap III regl specExterne

Anexa V cap IV regl specExterne

Anexa V cap V nomenclatorExterne

Anexa V cap VI ExterneAMENDAMENT

Anexa VI cap I – VIIJUSTITIE

Anexa VI cap VIII regl specjustitie

Anexa VII cap I – armata

Anexa VII cap II reglem specarmata modif

Anexa VIII modif LEGE SALARIZARE 2016 text propus 2015 20 iulie-1

Anexa I cap I B regl specfunctionarii publici modif

LEGE SALARIZARE 2016 text propus 2015 20 iuliei

Raspunde