Cristina-Ancuța POCORA

Prostia infinită a ministrului Funeriu

29 July 2011 ·

Cineva spunea că prostia si Universul sunt infinite, deși are dubii în privința Universului. Cred că aceasta ar putea fi și cea mai bună definiție dată actualilor guvernanți, unde Funeriu de la Educație se distinge de departe ca șef de promoție! Intenția potrivit căreia Ministerul Educației vrea să împartă elevii pe categorii, in functie de notele acestora, pentru a impiedica profesorii sa dea note nemeritate, este mai mult decât aberantă. Pe scurt, Funeriu s-a gândit că elevii pot fi catalogați astfel: cu rezultate slabe, medii si foarte bune. Justificarea fiind de a impiedica profesorii sa le dea note mari elevilor pe ochi frumosi. Mai mult, evaluarea ar începe din clasa intai, iar daca un elev mai slab ar primi o nota de 10 ar ridica un semn de intrebare, iar directorul scolii ar putea lua masuri.

Cred că un psiholog pentru copii ar putea să comenteze cel mai bine impactul pe care o atare clasificare l-ar putea avea asupra elevilor. Adică, dacă un copil care intra, de exemplu, în clasa întâi, are o pornire mai greoaie, mai stângace, este mai timid sau pur și simplu din alte motive începe cu note mai slabe anul școlar, va fi condamnat la mediocritate să ia note mici până la finalul liceului? La prima notă de zece, după  serie de note mai slabe, în loc să fie încurajat, să fie suspectat, alături de cadrele didactice pe care le are la clasă că a primit nota pe ochi frumoși? Ce logică este asta, domnule Funeriu?

Da, este adevărat că sunt mulți copii care primesc note mari nu neapărat pentru că învață foarte bine. Lucrul acesta se întâmplă, probabil, de când lumea. Numai că cei care vor cu adevărat să învețe, să ia examenele cu note mari, știu cât trebuie să muncească. Știu și dascălii, și elevii și părinții. În altă parte este problema, domnule ministru. În obligativitatea de a lua note medii mari la toate materiile, pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu, pentru a avea șansa de a intra la un liceu bun. Condamnăm elevii să învețe pe rupte sau nu la toate materiile, ca și cum toți ar fi mici genii. Nu contează înclinațiile lor native, talentele, aspirațiile. În aceste condiții, s-a dezvoltat în sistemul gimnazial un sistem prin care copiii primesc note mai mari decât ar merita, pentru a avea șansa accederii într-un liceu rezonabil.

Și, nu în ultimul rând, nu pot să nu remarc adevărul rostit de părinți. Sistemul de împărțire pe categorii este unul discriminatoriu. Se vor pune etichete care îi vor marca pe viață pe copii și le vor tăia orice șansă de reabilitare. Toți copiii trebuie să aibă șanse egale la învățământ, să aibă posibilitatea de a crește ca nivel educațional și de a se manifesta conform apritudinilor pe care le au.

În loc să gândească programe de dezvoltare educațională, domnul Funeriu pune ștampile în fruntea elevilor. Pentru copiii cu dizabilități fizice sau psihice, pentru cei bolnavi cronic și pentru cei care se zbat într-o sărăcie lucie, ce categorii de clasificare pregătiți, domnule ministru?

4 Raspunsuri la “Prostia infinită a ministrului Funeriu”

  1. Mari says:

    Perfect de acord cu dumneavoastra! Mi-a placut mult cum ati pus problema!

  2. George Ivanov says:

    Albert Einstein a spus-o! Abia astept sa te vad in functia de Ministru al Educatiei! Pa! Varu’

  3. […] Solitaire, Valive, Theo, Mirela, Vania, Gabriela, Dictatura justitiei, Diana, Cristina, Ana, […]

  4. @george
    cred ca sunt oamenimult mai specializati pentru acest portofoliu. zona mea de interes si pregatire este zona politicilor sociale. -)

Raspunde